Garantie en Klachten

Indien een product dat bij ons is gekocht beschadigt raakt, kun je het naar ons retourneren. Op alle artikelen uit onze webshop is de garantietermijn van de merken van toepassing. Deze garanties gelden onverminderd de wettelijke garantie. Met de wettelijke garantie wordt de periode bedoeld waarvan de consument mag verwachten dat het product in alle redelijkheid werkt.

Dit zijn de garantietermijnen van de verschillende merken:

 

 

  • Parker: 2 jaar
  • Waterman: 3 jaar
  • Cross: levenslang
  • Sheaffer: 2 jaar
  • Diplomat: 2 jaar
  • Lamy: 3 jaar

 

 

Schadegevallen die buiten de garantie vallen, zijn:

 

 

  • Vocht- of waterschade
  • Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik
  • Slijtage door dagelijks gebruik
  • Bewerkte producten

 

 

Indien je een product wilt retourneren, verstuur je het naar het onderstaande adres. Gelieve hierbij de meegeleverde pakbon mee te sturen.

Penshop Europe B.V.
Edisonstraat 11A
4004 JL Tiel

Nederland

De kosten die met het retourneren van een defect product gepaard gaan neemt Penshop voor haar rekening.

 

 

Service

 

Natuurlijk streven wij ernaar dat iedere klant tevreden is. Mocht je toch een klacht hebben, staan wij hier uiteraard voor open. Klachten over de uitvoering van een overeenkomst dienen binnen een bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven te worden ingediend. Je kunt je klacht schriftelijk via info@penshop.nl indienen. Vervolgens ontvang je binnen zeven dagen uitsluitsel over de ingediende klacht.

Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).